Dressyrpass ute

Jag rider väldigt ofta ut med Gollum då jag känner att jag har mer utrymme och båda tycker det är mycke roligare. Gollum får mer energi när man kommer ut och man kan ta tillvara på energin på ett mycket bättre sätt. Jag brukar alltid börja med att skritta några minuter på asfalten sen på en grusväg, alltså så skrittar jag fram i ca 10 min. Sen jobbar jag väldigt mycket i skritt jag gör mycket öppnor och slutor, mycket skänkelvikningar och tempoväxlingar. I traven så mjukar jag han också och sedan så gör jag mycket halt-trav-skritt-halt. Han blir väldigt lyhörd och mjuk när jag gör detta och det passar oss väldigt bra! I slutet brukar jag alltid låta honom galoppera och få öka tempot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0