Sitta ner i traven?

Jag undrar om du skulle kunna skriva ett inlägg om hur man ska sitta ner i traven? Jag har alltid haft svårt med det & jag kan inte riktigt snitsen, så, har du några bra tips?:) På hästar som är riktigt skumpiga går det inte alls & sitta på känns det som. Men du kanske har något tips på hur man borde göra för att gå tillväga?(: Btw, superfin blogg

Det är viktigt att man sitter ner rätt alltså att man har en lodrät sits och att man slappnar av i låren samtidigt som man spänner magen. På en häst som inte arbetar och bara springer fort kan det vara väldigt svårt och jag har väldigt svårt för det. Så tipset jag har är att försöka få hästen att arbeta och få ett lugnt tempo och hitta rätt takt för då blir det mycket lättare, och även att man som ryttare slappnar av så man inte sitter och spänner sig för hästen går fort och i otakt för då kan det lätt bli motsatt effekt att det blir dubbelt så skumpigt! Tack så mycket! :)

Kommentarer
Postat av: Anna

tack så hemskt mycket! Ska ta & öva på det (:

2011-08-04 @ 22:36:30
URL: http://annadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0