Tävling!

Idag har jag varit i Björkliden på tävling, och jag är väldigt nöjd!

LC:1 - Han jobbade mycket effektivt med bakbenen och hela kroppen men känslan jag fick var att han vart spänd i mellan åt, galoppen vart han väldigt stark i men försöka fixa till det på ett snyggt och enkelt sätt men ändå bestämt så det gick väldigt bra! Halten vart som ett tvärnit men han ställde till rätta sig väldigt fort, så det vart några små missar här och där.. Jag fick alla fall 61,??% och det är jag väldigt nöjd med för jag tyckte inte det kändes SUPER bra! Det var bara 2 st som red i denna klass så båda vi fick rosett och ett litet pris.


LB:1 - Framridningen skrittade jag nästan bara på och försökte få han att bli mjuk och lyhörd vilket resluterade. Jag var inte alls taggad i denna klass för det var så sjukt varmt, och fick lite bråttom vid framridningen men det gjorde ju inget för han var SJUKT FIN på banan sen! Han var avslappnad och jätte lyhörd så jag kunde tänka mer på min sits nu och allt flöt på som det skulle. Han var väldigt avslappnad i galoppen också jämfört med i första klassen. Det blev väl några små missar men det blir det ju jämt så! Fick alla fall 62,??% tror jag och kom precis utanför placering..
Julia Persson var med och tog kort på mig så bilder kommer så nu får det bli en vanlig bild som är tagen för ett tag sen! :)

Kommentarer
Postat av: Anna Madsén

Jag undrar om du skulle kunna skriva ett inlägg om hur man ska sitta ner i traven? Jag har alltid haft svårt med det & jag kan inte riktigt snitsen, så, har du några bra tips?:) På hästar som är riktigt skumpiga går det inte alls & sitta på känns det som. Men du kanske har något tips på hur man borde göra för att gå tillväga?(: Btw, superfin blogg!

2011-08-04 @ 22:10:45
URL: http://annadays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0