Träning!

Idag så var det Frida träning, det behövs verkligen sjukt mycket hjälp med Gollum nu när han är inne i en test period.. I både hantering och ridning är han inte alls roligt att ha och göra med alltid.. Jag fick gramantygeln idag så jag hade på den bara lite löst för han behöver inte ha den i dressyren men vill testa och se. Det gick riktigt bra att ha den på honom. Träningen då? jo den gick väl bra, han testar ju mig hela tiden och så fort jag bara slappnar av lite i ytterbenet ja då är han 10 m ifrån där han ska vara, såna duma saker har han för sig. Idag var han väldigt springig och i bland när man tog galoppfattning stegra han sig och sådär. I galoppen tränade vi på förvänd galopp och det gick över förväntan! Verkligen riktigt bra, så galoppen börjar bli bättre nu! Annars är jag väldigt nöjd över träningen idag! :) Ni kan ju ignoerar mina feta lår och min feta mage! En bild som Julia tog för ett tag sen. Fick även en fråga, Vad är Gollum för ras? Vi vet inte riktigt men tror på Tinker/Islandshäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0