Clinic med Susanne Åberg

Nu i helgen var jag på Clinic med Susanne Åberg då vi hade som fokus på ryttarens sits och balans. Det gav otroligt bra resultat för mig och Gollum då jag har väldigt svårt med min vänstersida. Under dagen kommer det komma upp inlägg om varje dag för sig.
Fredagen började dressyrpasset med att Susanne longerade Gollum och mig utan tyglar eller stigläder så jag fick hitta balansen själv och då kom sitsen rätt automatiskt, jag gjorde övningar med armarna mycket i trav och galopp. Genom att jag fick en korrekt sits så gick det änu bättre sen när jag red utan att bli longerad och det vart en jämn takt. 

På kvällen hade vi teori då det också var fokus på ryttarens balans. Vi fick sitta på en boll och försöka hålla balansen samtidigt som vi höll i ett par tyglar, en väldigt bra träning för man såg väldigt tygligt att man kan ta balansen i tyglarna om det bli vingligt ibland. Vi gjorde även flera övningar med bollen.
Jag fick tyvärr inga bilder från fredagen så det får bli en bild på Gollum i ett stall han stod i så får ni mer bildbomb senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0