Lördag & clinic

På lördagen var det 2 pass på samma dag, först på förmiddagen var det markarbete och på kvällen var det hoppning.
Markarbetet så skulle vi stå upp i traven och galoppen och hitta balansen i oss och inte ta tag i tyglarna och ha balansen där. Sen hade Susanne gjort en bana som var mycket mjukgörande, det var en bomserie på att ställa om hästarna och komma ut i nya varvet och Gollum vart väldigt lydig och mjuk av denna övning. En riktigt bra övning tycker jag!
Hoppningen på kvällen var sjukt rolig! Vi fick först hoppa några hinder och känna hur hästarna var innan vi hoppade en bana. Gollum var otroligt taggad och ville bara hoppa hoppa hoppa! Så jag fick jobba mycket med att försöka få han lite lugn och hålla in honom. Han har ju ingen hoppteknik alls då jag bara hoppt något litet hinder i skogen men inge mer. Så jag var bara nöjd att vi skulle ta oss igenom ridpasset utan några olyckor ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0